[FAQ] Pytania i odpowiedzi


I. Składanie zamówień i płatności

Czy można złożyć zamówienie bez rejestracji?
Dlaczego warto założyć konto w trakcie składania zamówienia?
Czy można składać zamówienia e-mailowo i telefonicznie?
Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym Ardant.pl?
Jakie są dostępne formy płatności?
Kiedy otrzymam paragon lub fakturę VAT?
Czy mogę zmodyfikować zamówienie lub formę płatności?
Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?
W jaki sposób skorzystać z kodu rabatowego?
Dlaczego warto skorzystać z funkcji listy życzeń?

II. Realizacja Zamówień

Ile czasu trwa realizacja zamówień?
Gdzie mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?
Czy mogę zmodyfikować zamówienie w trakcie realizacji?
Czy mogę anulować zamówienie w trakcie realizacji?

III. Wysyłka i Dostawa

Jakie są koszty i formy dostawy?
Ile czasu trwa wysyłka zamówienia?
Z jakimi firmami kurierskimi współpracujecie?
Czy otrzymam link do śledzenia przesyłki?
Czy kurier skontaktuje się ze mną przed dostawą?
Czy mogę odebrać zamówienie osobiście w siedzibie sklepu Ardant?
Co zrobić jeśli kurier nie zastał mnie w domu?
Czy mogę zmienić adres do doręczenia?
Co sprawdzić podczas odbioru przesyłki?
Co zrobić jeśli przesyłka została uszkodzona w transporcie?

IV. Zwroty i Reklamacje

Czy produkty w sklepie Ardant.pl są objęte gwarancją?
Czy mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Czy mogę zwrócić zamówienie bez podania przyczyny?
Ile czasu mam na dokonanie zwrotu?
Jakie są koszty zwrotu lub wymiany towaru?
W jaki sposób zareklamować produkty posiadające wady?
Ile czasu trwa rozpatrywanie zwrotów i reklamacji?
W jaki sposób poinformujecie mnie o statusie reklamacji?
Kiedy i jak otrzymam zwrot pieniędzy za zwrócone produkty?
Czy mogę wymienić produkt na nowy lub inny?


I. Składanie zamówień i płatności


Czy można złożyć zamówienie bez rejestracji?

Tak, nie wymagamy zakładania konta przy składaniu zamówienia. Wystarczy, że podasz nam niezbędne dane osobowe oraz kontaktowe, które wymagane są do realizacji zamówienia. Są to: Imię i Nazwisko, adres zamieszkania i dostawy, adres e-mail, telefon kontaktowy i dane do rozliczeń. Dzięki nim będziemy mogli zaksięgować wpłatę i przesłać Ci informacje o procesie realizacji zamówienia.

Dlaczego warto założyć konto w trakcie składania zamówienia?

Założenie konta w naszym sklepie niesie ze sobą dodatkowe korzyści jak: dodatkowe rabaty i informacje o promocjach, śledzenie statusu zamówienia, wgląd do danych rozliczeniowych i wiele innych. Dzięki temu możesz śledzić historię swoich zamówień oraz płatności.

Czy można składać zamówienia e-mailowo i telefonicznie?

Tak, jeśli nie możesz lub nie chcesz składać zamówienia drogą internetową, możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta (Telefon: 793 266 561, e-mail: sklep@ardant.pl), który przyjmie od Ciebie zamówienie telefonicznie lub drogą e-mail. W tym celu przygotuj listę produktów, które chcesz zamówić – kody produktów dostępne na karcie produktu, dane kontaktowe oraz dane do rozliczenia. Po przyjęciu zamówienia otrzymasz potwierdzenie drogą e-mail.

Przy zamawianiu przez telefon oraz e-mail, konieczna jest akceptacja naszego regulaminu. Wysyłamy go wtedy drogą emailową lub w skrajnych przypadkach (gdy ktoś nie ma maila), wysyłamy link do regulaminu SMSem. Konieczne jest pisemne potwierdzenie akceptacji regulaminu, albo przez email albo sms.

Jeśli wszystkie dane w zamówieniu będą poprawne, wystarczy, że potwierdzisz jego realizację. W odpowiedzi otrzymasz dane do płatności lub link do płatności online.

Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym Ardant.pl?

Proces zamówienia jest szybki i prosty. By złożyć zamówienie postępuj zgodnie z instrukcją Krok po Kroku:

  1. Przejdź do dowolnej kategorii jak np. Lampy wiszące.
  2. Wybierz produkt, który chcesz kupić i dodaj go do koszyka – ikona wózka obok ceny produktu.
  3. Przejdź do koszyka – ikonę koszyka z ilością produktów znajdziesz w górnym prawym rogu ekranu.
  4. Wypełnij dane niezbędne do realizacji zamówienia – dane kontaktowe, rozliczeniowe i dane do wysyłki.
  5. Wybierz formę płatności.
  6. Zapoznaj się z Regulaminem i Polityką Prywatności, a następnie zaznacz wymagane zgody.
  7. Złóż zamówienie i przejdź do płatności.
  8. Oczekuj potwierdzenia zamówienia i dostawy towaru.

Jakie są dostępne formy płatności?

Operatorem płatności w sklepie Ardant jest firma PayPro SA, która umożliwia dokonywania wpłat za pomocą systemu Przelewy24.pl. Operator posiada wszelkie certyfikaty gwarantujące spełnianie standardu Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) opracowanego wspólnie przez VISA i MasterCard. Standardy te zostały także wprowadzone w życie przez American Express, Discover Card i JCB.

Operator umożliwia wykorzystanie takich metod płatności jak:

  • Przelew online – jedna z ulubionych i najczęściej wybieranych przez klientów metod płatności online.
  • BLIK – szybkie i bezpieczne płatności z wykorzystaniem kodu generowanego przez aplikację bankową lub w modelu One Click.
  • Przelew tradycyjny z banku lub na Poczcie Polskiej – za pomocą otrzymanego blankietu do płatności.
  • Płatność za pobraniem – płatne kurierowi podczas odbioru przesyłki.
  • Karty płatnicze – płatności debetowymi i kredytowymi kartami Visa i MasterCard.
  • Apple Pay, Google Pay – płatności dla użytkowników urządzeń Apple i Android.
  • PayPal, Skycash – portfele elektroniczne.

Kiedy otrzymam paragon lub fakturę VAT?

Dokumentem rozliczeniowym w naszym sklepie jest Faktura VAT. Moment otrzymania dokumentu rozliczeniowego uzależniony jest od formy płatności, którą wybierzesz. Fakturę otrzymasz:

  • Drogą e-mail w formie elektronicznej po wykonaniu płatności Przelewy24 i po przyjęciu zamówienia do realizacji (najczęściej na drugi dzień).
  • W przypadku płatności za pobraniem, w dniu wysyłki zamówienia.
  • W przypadku płatności przelewem bankowym lub na Poczcie Polskiej, po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie bankowym.

Czy mogę zmodyfikować zamówienie lub formę płatności?

Tak, jako Klient Indywidualny w każdej chwili możesz zmodyfikować zamówienie kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Możesz zmienić ilość oraz rodzaj produktów w zamówieniu, a także adres do wysyłki oraz dane rozliczeniowe.

Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?

Jeśli posiadasz konto w naszym sklepie, status zamówienia sprawdzisz w zakładce profil dostępny po zalogowaniu. Możesz również skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta lub wysłać nam wiadomość drogą e-mail.

W jaki sposób skorzystać z kodu rabatowego?

Jeśli posiadasz kod rabatowy, wystarczy, że wpiszesz go w rubrykę podczas składania zamówienia. System automatycznie naliczy wysokość rabatu z kuponu. Kwotę rabatu zobaczysz w podsumowaniu zamówienia.

Dlaczego warto skorzystać z funkcji listy życzeń?

Lista życzeń umożliwia zapisywanie ulubionych produktów na specjalnej karcie Listy Życzeń. By dodać produkt do swojej ulubionej listy, wystarczy kliknąć ikonkę „serduszka” widoczną na zdjęciu produktu. Jest ona widoczna na karcie produktu oraz we wszystkich kategoriach naszego sklepu. System zapisze dla Ciebie wybrane produkty, dzięki czemu w każdej chwili możesz wrócić do złożenia zamówienia. Nie stracisz czasu na ponowne wyszukiwanie produktów, które chcesz zamówić.


II. Realizacja Zamówień


Ile czasu trwa realizacja zamówień?

Czas realizacji zamówienia zależy od dostępności produktów w naszym magazynie. Dokładny czas realizacji dostępny jest na stronie produktu obok informacji o cenie. Jeśli zamawiasz produkty o różnym czasie realizacji, część produktów wyślemy do Ciebie wcześniej, dlatego możesz otrzymać dwie lub więcej przesyłek. Najpóźniej otrzymasz towar w dniu dostępności produktu o najdłuższym czasie realizacji. Dla przykładu: jeśli zamawiasz 2 produkty, gdzie pierwszy z nich dostępny jest w 2-3 dni, a drugi 7-10 dni, wyślemy pierwszy najpóźniej na trzeci dzień, a drugi najpóźniej po 10 dniach. W innym przypadku możesz otrzymać oba produkty najpóźniej na 10 dni od dnia złożenia zamówienia.

Gdzie mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

Znajdziesz go w swoim profilu, jeśli założyłeś konto w naszym sklepie Internetowym. Możesz również skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub drogą e-mail, gdzie zostaną Ci udzielone informacje o statusie zamówienia.

Czy mogę zmodyfikować zamówienie w trakcie realizacji?

Tak, możesz zmodyfikować zamówienie, nawet w trakcie realizacji. Nie musisz oczekiwać, aż zamówione produkty trafią w Twoje ręce by potem je odesłać i np. wymienić na nowe. Znacznie szybciej dokonamy zmiany, gdy skontaktujesz się niezwłocznie z naszym dzialem obsługi klienta.

Czy mogę anulować zamówienie w trakcie realizacji?

Tak, masz możliwość anulowania zamówienia, nawet w trakcie realizacji. Nie musisz podawać nam przyczyny, każdy ma prawo do zmiany decyzji.


III. Wysyłka i Dostawa


Jakie są koszty i formy dostawy?

Koszt dostawy zależy od kwoty zakupu i od wybranej formy płatności. Można je podzielić na trzy grupy:

  • darmowa dostawa – zamówienia opłacone na kwotę powyżej 290 zł
  • 20 zł – za zamówienia opłacone do kwoty 290 zł
  • 35 zł za zamówienia z metodą płatności za pobraniem (niezależnie od kwoty zamówienia)

Wszystkie nasze produkty dostarczają kurierzy i znani przewoźnicy działający na terenie RP.

Ile czasu trwa wysyłka zamówienia?

Czas wysyłki zależy od dostępności produktu na naszym magazynie (informację o czasie realizacji znajdziesz na karcie produktu). Produkty, przy których widnieje czas realizacji 2-3 dni, są wysyłane natychmiastowo po zaksięgowaniu płatności. W przypadku opóźnień w realizacji zamówienia, nasze Biuro Obsługi Klienta skontaktuje się z Tobą i poinformuje Cię o tym fakcie drogą telefoniczną.

Z jakimi firmami kurierskimi współpracujecie?

Nasza firma posiada podpisaną umowę z przewoźnikiem DPD. To z jej udziałem wysyłamy do naszych klientów 90% zamówień. Pozostałe przesyłki dostarczane są przez firmy: DHL, UPS oraz FeedEx i inne.

Tak, gdy Twoje zamówienie będzie gotowe do wysyłki, wraz z jej nadaniem otrzymasz informację z linkiem do śledzenia przesyłki. Dzięki temu podejrzysz, gdzie aktualnie przebywa Twoja przesyłka.

Czy kurier skontaktuje się ze mną przed dostawą?

Firmy kurierskie dostają niezbędne informacje, które ułatwiają dostarczenie przesyłek na miejsce i czas. Niezbędną jest numer telefonu, na który kontaktował będzie się kurier przed dostarczeniem zamówienia. W naszym systemie monitorujemy status doręczania przesyłek. Mając podgląd na jego realizację, możemy reagować na ewentualne problemy z dostawą.

Czy mogę odebrać zamówienie osobiście w siedzibie sklepu Ardant?

Tak, jeśli mieszkasz w pobliżu, możesz odebrać swoje zamówienie osobiście. W tym celu wystarczy nas o tym poinformować podczas składania zamówienia, bądź zgłosić ten fakt w dziale obsługi klienta.

Co zrobić jeśli kurier nie zastał mnie w domu?

Jeśli kurier nie zastał Cię w domu i nie przekazano Ci informacji o kolejnej próbie doręczenia przesyłki, skontaktuj się z naszym biurem obsługi. W naszym systemie sprawdzimy, gdzie aktualnie znajduje się przesyłka, dzięki czemu w szybki sposób skontaktujemy się z przewoźnikiem i podejmiemy kroki, w celu dostarczenia przesyłki na umówione miejsce i czas.

Czy mogę zmienić adres do doręczenia?

Tak, możesz zmienić adres dostawy. W tym celu skontaktuj się z naszym działem obsługi, który zmodyfikuje zamówienie.

Co sprawdzić podczas odbioru przesyłki?

Dokonaj oględzin opakowania, czy posiada widoczne uszkodzenia lub zgniecenia. W przypadku, gdy przesyłka zawiera elementy szklane, możesz potrząsnąć przesyłką, by ocenić czy produkty w środku są nieuszkodzone. Jeśli nie ma niepokojących obaw, odbierz przesyłkę od kuriera. Jeśli przesyłka ma widoczne ślady zniszczeń, a w środku znajduje się potłuczone szkło, możesz odmówić przyjęcia przesyłki informując o tym fakcie kuriera.

Co zrobić jeśli przesyłka została uszkodzona w transporcie?

Jeśli odebrano przesyłkę, w której znajdują się uszkodzone przedmioty podczas transportu, zgłoś ten fakt w naszym dziale obsługi klienta.

W przypadku uszkodzenia mechanicznego towaru, konieczne jest spisanie protokołu szkody z firmą kurierską. Jest to podstawa do złożenia reklamacji u przewoźnika, dlatego bardzo ważne jest, aby przesyłkę sprawdzić jeszcze przy kurierze.


IV. Zwroty i Reklamacje


Czy produkty w sklepie Ardant.pl są objęte gwarancją?

Tak, wszystkie produkty są objęte gwarancją producenta. Niektórzy z nich przedłużają czas ochrony nawet do 5 lat. Najczęściej zdarza się to w przypadku oświetlenia LED. O możliwej 5-letniej gwarancji znajdziesz informację na karcie produktu.

Czy mogę odstąpić od umowy zawartej na odległość?

Tak, jako Klient Indywidualny możesz odstąpić od zawartej umowy przed realizacją zamówienia, lub w przeciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Informacje na ten temat znajdziesz w zakładce: Odstąpienie od umowy

Czy mogę zwrócić zamówienie bez podania przyczyny?

Tak, jako Klient Indywidualny możesz zwrócić zamówione produkty bez podawania nam przyczyny swojej decyzji. Informacje na temat zwrotów znajdziesz w zakładce: Jak dokonać zwrotu

Ile czasu mam na dokonanie zwrotu?

Jako Klient Indywidualny, na zwrot zamówienia masz 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. O tym fakcie wystarczy nas poinformować drogą e-mail. Od otrzymania tej informacji przez nasz dział obsługi, masz kolejne 14 dni na zwrot otrzymanych produktów.

Jakie są koszty zwrotu lub wymiany towaru?

Koszty zwrotu zależą od formy płatności oraz kwoty zamówienia. Wyróżnić należy 3 przypadki:

  • Jeśli skorzystano z darmowej dostawy, koszt zwrotu ponosi Kupujący.
  • Jeśli nie skorzystano z darmowej dostawy, w takim przypadku koszt nadania wysyłki zwrotnej pokrywa Kupujący, a Sprzedawca zwraca kwotę uiszczoną za całe zamówienie.
  • Jeśli zamówiono przesyłkę pobraniową, w takim przypadku koszt nadania wysyłki zwrotnej pokrywa Kupujący, a Sprzedawca zwraca kwotę uiszczoną za całe zamówienie.

W jaki sposób zareklamować produkty posiadające wady?

Jeśli zamówione produkty posiadają wady, zgłoś ten fakt w naszym dziele obsługi. W tym celu wykonaj zdjęcia uszkodzonych produktów oraz opisz występującą usterkę. Więcej informacji o reklamacjach znajdziesz w zakładce: Jak zgłosić reklamację.

Ile czasu trwa rozpatrywanie zwrotów i reklamacji?

Zwroty rozpatrywane są zazwyczaj w 2-3 dni od momentu otrzymania przez nas produktów. Jeśli zgadza się ilość i stan zwróconego towaru, zlecany jest zwrot środków pieniężnych na konto Kupującego.

W przypadku reklamacji, czas rozpatrywania zgłoszenia może się wydłużyć do 30 dni. Wszystko zależy od złożoności usterki i problemu, który zaistniał w związku z produktem. Informacja o usterce wysyłana jest do Producenta niezwłocznie!

W jaki sposób poinformujecie mnie o statusie reklamacji?

Wszystkie przypadki staramy się rozwiązywać natychmiastowo, dlatego preferujemy kontakt telefoniczny. Jeśli nie uda się z Państwem skontaktować telefonicznie, zostanie wysłana wiadomość e-mail w odpowiedzi na pierwsze zgłoszenie.

Kiedy i jak otrzymam zwrot pieniędzy za zwrócone produkty?

Środki zwracane są tą samą drogą, którą nastąpiła wpłata. Jeśli skorzystano z przelewu Przelewy24, to środki zwróci Ci operator niezwłocznie po otrzymaniu od nas zgłoszenia. Jeśli opłacono zamówienie przelewem tradycyjnym na nasze konto bankowe, zwrócimy Ci środki do 7 dni, od dnia rozpatrzenia zwrotu.

Czy mogę wymienić produkt na nowy lub inny?

Tak, jeśli naprawa produktu będzie niemożliwa, możesz wymienić go na nowy. Jeśli produkt nie znajduje się już w obrocie, otrzymasz zwrot środków, które będzie można przeznaczyć na zakup innych produktów.

Możesz również wymienić zamówiony produkt w naszym sklepie na każdy inny dostępny w naszym asortymencie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w zakładce: Jak dokonać wymiany.

Produkt dodany do koszyka