Czy żarówki podlegają reklamacji i gwarancji? Kto płaci za przesyłkę.

Kupiłam żarówki led przez internet. Nie tutaj, a gdzieś w innym sklepie. Niestety połowa po roku już praktycznie nie działa. Myslałam ze będą dłużej służyły, ale jednak nie. Nie były zbyt drogie więc pewnie dlatego. Rachunek za nie mam więc nie wiem tylko jak długo przysługuje gwarancja. I nie wiem czy to jest gwarancja czy reklamacja. Niby miały być takie dobre i energooszczędne a tu płacisz 3 razy więcej niż kiedyś za starą a padają jak muchy.

HELP

10 thoughts on “Czy żarówki podlegają reklamacji i gwarancji? Kto płaci za przesyłkę.

  1. Podlegają jak wszystko. Różnic jest kilka. Gwarancje daje ci producent danego towaru i to on określa warunki gwarancji. Np. że naprawi wady, które powstaną w przeciągu pierwszych dwóch lat użytkowania. To jest najczęściej stosowane. W gwarancji, która jest dobrowolna sklep może ustalić sobie warunki zwrotu towaru, że to np. ty płacisz za kuriera.
    W reklamacji czy rękojmi to sklep sprzedawca ponosi koszty przesyłki. Nawet, jeżeli jest to żarówka warta 1 zł. Ma obowiązek towar wymienić i odesłać zwrot kosztów. Nie w jedną, a w obie strony.
    Podział kosztów natomiast może być, gdy to Ty oddajesz towar bez podania przyczyny. Takie masz prawo gdy kupujesz coś przez internet. Wtedy za jedną przesyłkę zapłacisz ty, a za drugą sprzedawca.
    Ważne bym mieć dowód zakupu – paragon, fakturę, obciążenie karty kredytowej czy przelew z rachunku.

  2. Gwarancja to dobra wola producenta, a nie sprzedawcy. Reklamacja leci do sklepu na podstawie tego, że produkt jest niezgodny z umową. Tutaj np. że żarówka czemuś się uszkodziła – nie musisz wiedzieć czemu.

  3. Składaj reklamację na podstawie rękojmi tylko pytanie czy ci nie odrzucą. Rękojmia to niezgodność towaru z zapewnieniem producenta. Że np. ma się włączyć 10000 razy, lub ma mieć 1000 lumenów, a faktycznie pada po 5000 włączeń, czy tam żarówka ledwie świeci. W takim wypadku korzystasz z rękojmi u sprzedawcy.

  4. Sklep musi ci uznać reklamację jeśli masz paragon. Może ci naprawić, oddać nową lub obniżyć cenę. Takich kilka wariantów do wyboru. Napisz do nich na pocztę, nie dzwoń i nie pytaj bo cię oleją.

  5. To nie jest tak do końca jasne w świetle prawa bo rózne ustawy, kodeks cywilny i trybunał piszą co innego. Generalnie zwykle jest tak, że przy:
    – gwarancji – sklep najcześciej podsyła kuriera do odbioru towaru lub ty wysyłasz i oni ci zwracają za wysyłkę
    – podobnie jest przy reklamacji
    – odstąpienie od umowy bez podania przyczyny – tutaj najczęściej strony dzielą się kosztami na pół. Oczywiście kosztami przesyłki.

  6. Należy ci się wymiana towaru na nowy. Żarówek nikt nie naprawia – chyba 🙂 Nie wiem jak jest w praktyce. Swoją drogą to musiałaś mieć stare żarówki bo ledy tak nie padają jak kiedyś. Chyba, że były używane niezgodnie z zaleceniami czyli np. pod wodą 🙂

  7. Ciekawe czy sklep powoła się na ilość włączeń. Użyta więcej niż 10000 razy i spadaj pan na szczaw 🙂

  8. Gwarancja na żarówki przysługuje. Główny problem ludzi to posiadanie paragonu na ten produkt. Mam ten sam problem bo kupiłem 100 szt. led gu10. Jakież było moje zdziwienie jak zaczęły się psuć dokładnie po jakiś 2 latach czyli po gwarancji. Padają jedna za drugą.

    Inna sytuacja jest taka, że o ile próbowałem zareklamować wcześniej żarówki, to miałem dość ciekawy problem. Żarówki były kupione razem z oprawkami. Jedna oprawka jedna żarówka. Do sklepu musiałem oddać i żarówki i oczka sufitowe. Hahaha. Nie wiem jak jest w przypadku 3-paków żarówek led. Też trzeba oddać im 3 żarówki? Nawet te działające?
    Orientuje się ktoś?

  9. Mają prawo. Masz im oddać kompletny produkt. Nie oprawkę czy porcelanke. Często komputery jak wysyłasz na gwarancje to całe, a nie tylko dysk twardy bo wiesz że popsuty.

  10. OKEY. dzieki. tak zrobie. Na przyszlosc nie kupuje zarowek online bo wiecej problemow 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *